Frequently Asked Questions

Bestelling

Hoe kan ik bestellen?

Kopen op @Odet is eenvoudig en veilig. Je winkelt in de webshop en doet de gekozen producten in je Shopping bag. Als je een grotere afbeelding of meer informatie wilt zien over een product, hoef je alleen maar het product aan te klikken. Zodra je weet wat je wilt hebben, kies je de maat en indien mogelijk de kleur van het artikel.

Als je de bestelling wilt afronden klik je op de Shopping Bag en vervolgens op de knop “afrekenen”. Ben je klaar met winkelen, dan volg je de aanwijzingen op het scherm voor het invullen van gegevens over betaling en levering. Dat wijst zichzelf, maar mocht je hulp nodig hebben, dan kun je altijd contact met ons opnemen.

Kan ik mijn bestelling wijzigen en/of annuleren?

Zodra je bestelling is bevestigd, kun je deze op dat moment niet meer wijzigen of annuleren. We nemen je bestelling direct na ontvangst in behandeling, zodat we zo snel mogelijk kunnen leveren. Je kunt altijd contact met ons opnemen.

Bevestiging bestelling

Na het afronden van je bestelling sturen we je een bevestigingse-mail. Als je deze e-mail hebt gekregen dan kun je er zeker van zijn dat je bestelling goed is ontvangen.

Heb ik een artikel gereserveerd zodra het in mijn Shopping bag zit?

Het plaatsen van artikelen in je Shopping Bag betekent geen reservering van de artikelen. Pas als je betaling is afgerond, ben je verzekerd van de artikelen.

Is mijn bestelling onderweg en kan ik dit volgen?

Wij zullen je zo goed mogelijk informeren over de status van je order. Bij je bestelling sturen wij een bevestiging per e-mail met daarin alle gegevens over je bestelling. Zodra de besteling verstuurd wordt, ontvang je een e-mail met daarin ook een link om je pakket te kunnen volgen. Ook via “mijn account” kun je de status van je order volgen.

Uitverkocht artikel

Regelmatig wordt het assortiment van onze webshop aangevuld met nieuwe artikelen. Daarom kan een artikel dat de ene dag uitverkocht is, de volgende dag toch weer gewoon beschikbaar zijn. Wil je een uitverkocht artikel graag hebben, dan raden we je aan om de website goed in de gaten te houden.

Aflevering bestelling

Bestellingen leveren we binnen 48 uur (2 werkdagen) via PostNL.

Ik heb niet alle producten ontvangen die ik heb besteld

Als er een product op de pakbon staat dat je niet hebt ontvangen, kun je direct contact opnemen met de klantenservice. Geef het bestelnummer door, de productcode of de naam van het product dat ontbreekt. Dan zullen we het nader onderzoeken. Meestal kunnen we het ontbrekende product nasturen. Als dit niet mogelijk is, krijg je natuurlijk je geld voor het ontbrekende product retour.

Er is iets fout gegaan met mijn bestelling

Er kan natuurlijk iets verkeerd gaan, maar we doen onze uiterste best om eventuele problemen zo eenvoudig mogelijk op te lossen. Wanneer je ontdekt dat er iets fout is gegaan met je bestelling, kun je contact opnemen met de klantenservice, zodat we je direct kunnen helpen.

Betaling

Welke betalingsmogelijkheden heb ik?

Je kunt via Ideal en met credit card betalen. Alle genoemde prijzen zijn inclusief 21% BTW. Alle kaarthouders worden goedgekeurd door de kaartverstrekker om de veiligheid te waarborgen en om fraude te voorkomen. We nemen veiligheid erg serieus, dus we verstrekken geen gegevens over jou aan derden. Voor meer informatie over privacy kan je de privacy policy bekijken.

Wanneer wordt het bedrag afgeschreven?

Dit is afhankelijk van of je met Ideal of Credit Card betaalt. Bij Ideal wordt het direct afgeschreven van je rekening. Bij betaling via credit card wordt het bedrag maandelijks door de bank bij je geïncasseerd.

Zodra je je bestelling plaatst, wordt je card gecontroleerd en krijg je een e-mail waarin je bestelling wordt bevestigd. Indien je card wordt afgewezen, wordt er geen bedrag afgeschreven. Je krijgt dan direct een mededeling op het scherm te zien dat de betaling niet is gelukt.

Is het veilig om online producten te bestellen?

We gebruiken de veiligste online-bestellingssystemen die er op de markt zijn en we doen er alles aan om de software continu te verbeteren, zodat we er zeker van zijn dat we altijd de grootst mogelijke veiligheid kunnen bieden.

Levering

Je bestelling krijg je geleverd op het door jouw opgegeven adres met PostNL. Als je de eerste keer niet thuis bent zal PostNL de volgende dag nogmaals het pakket bij je aanbieden. Na twee pogingen brengt PostNL je zending naar het dichtstbijzijnde Postkantoor. Het pakket blijft hier drie weken liggen en gaat daarna retour naar de afzender. Voor ontvangst van het pakket moet altijd getekend worden. De kosten bedragen € 5,95 per bestelling

In welke landen levert @Odet?

In eerste instantie beperkt de levering van @Odet zich tot Nederland en België.

Leveringstermijn

Je bestelling wordt binnen 1 tot 2 werkdagen geleverd als je deze thuis laat bezorgen.

Je krijgt een e-mail zodra wij jouw bestelling verwerkt hebben. Je weet dan precies wanneer je jouw nieuwe outfit thuis hebt.

Moet ik invoerrechten of importkosten betalen?

Nee. Alle invoerrechten en importkosten zijn inbegrepen in het totaalbedrag van de bestelling.

Leveren jullie ook aan postbusadressen?

Helaas kunnen we om veiligheidsredenen niet leveren aan postbusadressen.

Wat zijn de verzendkosten per bestelling?

Op jouw thuisadres met Post NL €3,95

Als een pakket niet afgeleverd kan worden, ontvang je altijd een bericht. Als een pakket niet wordt opgehaald bij een afhaalpunt of afgeleverd kan worden, is @Odet gerechtigd om € 5,95 in rekening te brengen voor de kosten van de retourzending.

Retourneren

Hoe stuur ik een product retour?

We hopen dat je tevreden bent met je aankopen. Mocht je toch een product willen retourneren, volg dan de handleiding voor retour zenden.  Als je een product terugstuurt, is het van belang dat je het trackingnummer bewaart, aangezien dat je bewijs is dat je het product hebt teruggezonden, mocht het kwijtraken tijdens het transport.

Stuur je artikelen aan ons retour via Post NL. De enige voorwaarde die wij stellen aan retourneren is dat alle artikelen ongebruikt en in originele staat zijn. Natuurlijk mag je de artikelen passen. Als ze niet bevallen dan mag je ze zonder opgaaf van reden retour sturen.

Vergeet niet de retourbon die je bij je bestelling hebt gekregen in te vullen. Dat zorgt namelijk voor de snelste afhandeling van je retourzending.

Wanneer de artikelen in goede orde zijn ontvangen krijg je een bevestigingsmail met daarin het bedrag wat wij je verschuldigd zijn.

Hoe lang heb ik de tijd om een online bestelling retourneren?

Binnen 14 dagen na de ontvangst- of afhaaldatum van jouw bestelling.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

Kosten van de retourneren zijn voor rekening afzender

Er mankeert iets aan het product dat ik heb ontvangen

Wij willen dat je tevreden bent over onze producten. Dus als je van mening bent dat er iets mis is met het product, neem dan binnen 14 dagen na ontvangst contact met ons op. Wanneer je contact opneemt met onze klantenservice, zorg er dan voor dat je de volgende informatie bij de hand hebt: bestelnummer, productcode / naam van het product, wat er mis is met het product en of je je geld terug wilt of een vervangend product toegezonden wilt hebben.

Ik heb een verkeerd product ontvangen

Wij doen ons uiterste best alle bestellingen goed te verwerken maar het kan natuurlijk wel eens voorkomen dat we een verkeerd product sturen. Als dit een keer gebeurt, vinden we dat natuurlijk heel vervelend. Neem contact op met de klantenservice en geef ons de volgende informatie: bestelnummer, productcode / naam van het product, wat er mis is met het product en of je je geld terug wilt of een vervangend product toegezonden wilt hebben.

Hebben jullie mijn retourzending ontvangen?

Het duurt circa 5 werkdagen voor wij je retourzending hebben ontvangen en in behandeling hebben genomen. Wanneer de artikelen in goede orde zijn ontvangen krijg je een bevestigingse-mail met daarin het bedrag wat wij je verschuldigd zijn.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

We zorgen ervoor dat we hoogstens 14 dagen nadat we je pakket hebben ontvangen, het geld terugsturen. Het kan echter 15-30 dagen duren voordat het bedrag op je rekening wordt bijgeschreven. Hoeveel tijd er verstrijkt, hangt af van je bank of creditcardverstrekker. Daar hebben wij geen invloed op. We maken het bedrag over naar dezelfde kaart of rekening die je hebt gebruikt bij je bestelling.

Jullie hebben een verkeerd bedrag overgemaakt

Als je van mening bent dat je niet het juiste bedrag retour hebt ontvangen, kun je contact opnemen met de klantenservice en je bestelnummer en het juiste bedrag doorgeven. Let op: Bezorgkosten worden niet vergoed, dus het retourbedrag dekt de volledige waarde van de producten minus de bezorgkosten.

Waarom hebben jullie de bezorgkosten niet vergoed?

Het spijt ons, maar we vergoeden de bezorgkosten van de heenzending en retourzending niet. Wanneer je een product retour stuurt omdat je van de koop afziet, kun je het terugsturen maar de bezorgkosten van de zending blijven voor jouw rekening. Maar als wij jou een verkeerd product hebben gestuurd of een product waaraan iets mankeert, kun je contact opnemen met de klantenservice. Wij zullen je dan helpen met het retour zenden van het product, zonder dat het je iets kost.

Overige

Moet ik een account aanmaken als ik iets bij jullie wil kopen?

Het eenvoudige antwoord luidt: nee. Maar als je een account aanmaakt, kun je voortaan producten kopen bij ons zonder iedere keer eerst je contactgegevens in te moeten vullen. Bovendien krijg je diverse voordelen, zoals regelmatige nieuwsbrieven en exclusieve kortingen en speciale aanbiedingen. Je kunt een account meteen aanmaken of eerst winkelen en dan een account aanmaken op het moment dat je uitcheckt. Wat jij het makkelijkst vindt. Je hoeft alleen maar een paar eenvoudige stappen te volgen, die op het scherm getoond worden. Het is wel handig om alle betalingsgegevens en je adres bij de hand te hebben.

Hoe meld ik me aan voor de @Odet nieuwsbrief?

De gemakkelijkste manier om je aan te melden voor onze nieuwsbrief is het aanmaken van een account. Je hoeft niets te kopen, maar als je iets leuks ziet, heb je direct al een voorsprong.

Een andere manier is om je aan te melden voor de nieuwsbrief zonder een account aan te maken.

Mijn account

Als je een account hebt aangemaakt, kun je inloggen op Mijn account wanneer je maar wilt. Je gaat ook naar Mijn account als je je toegangscode of e-mailadres wilt wijzigen, je aankoopgeschiedenis /-status wilt zien of informatie wilt hebben over een levering.

Kunnen jullie mij meer informatie geven over een bepaald product?

We proberen je van alle informatie te voorzien over onze producten, zodat het voor jou gemakkelijk is om de juiste producten te kiezen. Op de productpagina kun je bij ieder product een beschrijving lezen en een foto zien van het product. Als je nog steeds vragen hebt over een product, kun je contact opnemen met de klantenservice en de productnaam opgeven. Dan zullen we ons best doen om je vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Wat is Curves?

Curves is de Nr. 1 in vrouwenfitness wereldwijd. Curves biedt een 30 minuten fitnessprogramma speciaal ontwikkeld voor vrouwen. De combinatie van krachttraining en cardiofitness zorgt voor bescherming van je spieren, het verhogen van je stofwisseling en het verbranden van vet. Je zult versteld staan dat zo’n snelle, effectieve workout je leven totaal kan veranderen; je krijgt controle over je gezondheid in een gezellige omgeving waar andere vrouwen en de circuitcoaches je gemotiveerd houden.

Waar kan ik Curves clubs vinden?

Verspreid over heel Nederland kun je Curves vinden. Kijk voor de exacte locaties op www.curves.nl/locaties.

Zijn er voordelen op @Odet als ik Curves lid ben?

Als Curves lid zie je vaak de collectie als eerste omdat de circuit coaches deze dragen. Tevens maak je regelmatig kans om iets uit de collectie van @Odet te winnen of verdienen.

Waarom moet ik mijn Curves club kiezen bij het afrekenen?

Uiteraard alleen als je lid bent, verzoeken we je om deze in te vullen. Er is een incentive programma voor de Curves clubs en iedere keer als een lid wat bestelt, spaart jouw club punten om leuke producten voor de club te bestellen.

Hoe kan ik lid worden bij Curves?

Kijk eerst even of er een Curves club bij jou in de buurt is op www.curves.nl/locaties. Is dit het geval dan kun je een afspraak maken. Klik hier om je aan te melden voor een gratis rondleiding en figuuranalyse.

Technische problemen

Ik kan niet inloggen op Mijn account

Als je e-mailadres of wachtwoord niet wordt herkend, controleer dan of je hetzelfde e-mailadres en wachtwoord gebruikt als op het moment dat je je aanmeldde. Ben je je wachtwoord vergeten, voer dan je e-mailadres in op ‘wachtwoord vergeten’ op de loginpagina. Dan geven wij jou een wachtwoord.

Je kunt je wachtwoord, e-mailadres of andere gegevens wijzigen wanneer je ingelogd bent op Mijn account.

Heb je nog steeds problemen met inloggen of heb je andere vragen, neem dan contact op met de klantenservice.

Ik ontvang geen e-mails of nieuwsbrieven van jullie

Als je geen e-mails of nieuwsbrieven van ons ontvangt, loop je interessant nieuws en de laatste trends mis, en dat wil je vast niet.

Een van de meest voorkomende oorzaken is dat de software van je mailbox onze e-mails in het postmapje Ongewenste post zet. Om dit te voorkomen, kun je ‘info@atodet.nl’ toevoegen aan je adresboek. Dan zou het probleem in principe opgelost moeten zijn.

Heb je je post in het mapje Ongewenste post al gecontroleerd, controleer dan of je het juiste e-mailadres hebt opgegeven toen je je aanmeldde voor de nieuwsbrief. Je moet dan even inloggen op Mijn account (als je het e-mailadres kunt herinneren dat je hebt ingevoerd) of contact opnemen met de klantenservice. Dan zullen we onze best doen om het probleem op te lossen.

Andere technische problemen

Heb je andere technische problemen, dan raden we je aan te zorgen voor de nieuwste updates en patches voor je besturingssysteem. Heb je dan nog steeds problemen bij het gebruiken van onze site, dan ben je altijd welkom om contact op te nemen met de klantenservice, die je graag verder zal helpen.

Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen, is het prettig als je zoveel mogelijk gegevens bij de hand hebben: de naam van je besturingssysteem (bijv. Windows 8, Mac OSX), je internetbrowser (Internet Explorer 10, Chrome, Safari, Firefox), het URL-adres dat je hebt ingevoerd (bijv. www.atodet.nl/contact) en wanneer het probleem is ontstaan. Je moet de foutmelding die je kreeg, even kopiëren in het bericht naar onze klantenservice.

Hoe kom ik met jullie in contact?

Heb je nog geen antwoord kunnen vinden op je vraag op deze pagina, dan kun je contact opnemen met de klantenservice, die met plezier zal proberen je vraag te beantwoorden. We beantwoorden je vraag zo snel mogelijk en proberen waar mogelijk alle vragen binnen 12 kantooruren te beantwoorden.